Looking back at september for 30 years ago...

- Och här älskling så bygger jag ett flygplan i plast, jag minns att jag hade lim överallt....
på piloten, vingarna, fönstret till cockpit, skrivbordet överallt var det lim...

Sen så skulle jag måla alla dessa små detaljer..hjälmen, landnings stället, propellern...

- Se så koncentrerad jag var !! och kolla in gardinerna, stora fjärilar...!
och på väggen hade jag en fältflaska fastsatt,  beställd från hobbex, med plych överdrag
i  färgerna blått, rött och brunt!

På anslagstavlan som du ser bakom mig så kan du se att jag har vykort fastsatta,
 det var från min brevkompis ( eller Pen-Pal som det hette) i USA som jag hade på den tiden ,
 han eller om det var hon hette Lorry Funk minns jag, men jag förstod aldrig om det var en tjej eller kille...

 Han/ hon skickade alltid vykort från USA med texten " i was in this building", "i was in this city", " i was at this mountain" , det var Vita huset, klippiga bergen, stora öken områden  och alla möjliga vyer på dessa vykort som jag fick.. själv svarade jag Lorry med att berätta " now it is summer here, i have been and swimming , i like to swim very much"eller " today it is cold here it is almost 30 degrees cold, i cant be out when it is cold"
Jag undrar vad Lorry gör idag, drygt 30 år senare... kanske, vem vet jobbar han/ hon i vita Huset , eller tänk om han/hon är en känd Pop star eller äger någon stor hamburger kedja i Nevada tex.


Allting såg så enkelt ut då jag fick köpa byggsatsen på Lek o Hobby i Piteå

.................................................................................................................

Nej nu är klockan snart 19, nu går vi till köket och fikar med L&L, vill du ha te eller kaffe?, jag tar te, jag kan inte sova annars.. men jag kan gissa att L&L vill ha OBOY.


Oboy på min tid

Historik 
"O’boy kom att utvecklas därför att chokladproducenten Marabou under 50-talet tyckte att det behövdes något radikalt nytt inom drickchoklad på den svenska marknaden - en efterträdare till den klassiska kakaon. Utvecklingsarbetet påbörjades 1954 och 1959 och med en bra förpackning samt en träffsäker logga kunde man lansera en snabbchoklad som löste sig i både kall och varm mjölk. "
..............................................................................................


Maybe Lorry Funk, today ?

...........................................................

Det blir visst toppen väder till helgen, rena sommarvädret fast vi är inne i slutet på september!!
Undrar vad det är för väder i USA?

Oboyy Vilket vackert väder!!

" Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag
Oh boy! Inga tunga kläder behövs och det gillar jag

Så opp och hoppa det är sol idag
Och en sån dag kan man inte ligga och dra
Nej lämna idet och häng med mej ut
För oktober kommer ´nu är september snart slut

Oh boy! Hör på fågelsången, dom sjunger så man blir yr
Oh boy! Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr
Tänk nu på att man kan bli så glad av allt ljust, frisk luft och av 
alla gula blad oh boy!! "


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Åh så underbart du skriver och vilka härligt ljuvliga minnen du bjuder på. Mmmm Marabou.

Minns så väl när min bror också satt och pysslade med dessa flygplan fast jag tror hans var i bakelit superlätta..

Ha det gått i din stad

Varma hälsningar från norr.

2009-10-06 @ 19:09:54
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Bloggaren själv

Hej Solskuggan !

Tack för dina fina ord, trevligt att höra att du läser samt gillar min blogg!



Ni är välkommna att hälsa på oss här nere i Västerås så att ni slipper snön och kylan som jag har hört har anlänt nu ( Älvsbyn kallast i landet nu i kväll )

Ha det bra



Kramar från Sommarmoln



2009-11-12 @ 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0