Bilbesiktningen



På något sätt så vet jag att jag är slagen på förhand, att besiktningsmannen kommer att krossa mina illusioner om en bra fin bil utan probelm, och han gör det alltid med ett leende på läpparna.

Jag står alltid där i besiktnings-hallen lika dum, ovetande, frågande med protokollet framför mig.. samtidigt som jag försöker harkla ur mig.... 

Kom igen så farligt är det väl inte, det är väl ingenting att anteckna!!

Jag inser att även om jag skulle ha en fabriksny Saab 9-5,   Volvo V70, så skulle besiktningsmannen stå där med sitt mätinstrumet och frossa i fabulerade fel.

Kom igen!! lite ojämn bromsverkan är väl inte hela världen...

Och förresten så kör jag aldrig fortare än 90 km/tim.


Här sitter jag o fjällan och deppar efter bil- besiktningen.

"You can't go on
Thinking nothing's wrong, when you dont have any breaks at your car.
Who's gonna drive you home tonight
When you are not allowed to drive the car"



" -ojdå så var den lite smutsig oxå, det måste jag anteckna.. !!"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0