Onsdagen den 29/10 -1975, samt 33 år och 2 månader senare



Foto samt redigerat av Bloggarn själv
Kamera Nikon D40

Kyrkan



"Onsdagen Den 29/10 - 1975 Vidsel

 I Dag Har Jag varit till kyrkan och sett på Filmer, Filmerna var ganska Bra, Det var många ungar Där, Jag har ochså Städat i mina Hyllor Vi Har Ätit palt i Dag. Jag och Mikael Har spelat is-hockey vi Har lite snö på vägarna
Hans Höll på och Dra om-kull projektorn När prästen visade Filmerna. JAg tycker Att Det Aldrig Är nå Bra program på Tv, Bara på söndagarna och Lördagar.
Det Är -3 grader Kallt ute"

....................................................................................................................................

28/12 -2008 Vidsel

Även denna dag är det -3 grader kallt ute, vi har parkerat bilen nere vid den nedlagda konsumbutiken.
Då vi går förbi kyrkan ser jag källarfönstren, det var därinne vi spelade bordtennis som barn, vi lånade nyckeln av Elsa.
Dagen håller på att förvandlas till kväll, och jag håller på att bli ytterligare en dag äldre.
............................................................................................................................................



Jag öppnar min gamla dagbok..

Och kommer hem igen

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag älskar att läsa dina skildringar av din barndom och jag är impad av ditt god minne.

Kram M o A

2009-01-11 @ 12:28:20
Postat av: Sommarmoln

Hej Maria!



Tackar tackar!! Då vi nu var i Älvsbyn under nyåret så passade vi bl a på att besöka Storforsen och Vidsel.

Det var nostalgi faktor på hög nivå. En del av dessa ställen var det många många många år sedan som jag senast såg. Mycket trevligt att få se det igen!



Ha det bra!



Kram O&M

2009-01-12 @ 11:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0