I dag har jag varit på VM på min lunchrast...



Det pågår VM i bandy här i Västerås, allt spelas på Rocklunda bara 10 minuters gångväg från oss..

Jag bestämmde mig för att gå och se Sverige - Vitryssland som skulle spelas klockan 11.30
När jag gick ut var det grått och trist ...BLÄÄ



Jag gick förbi vattentornet som ligger alldeles i närheten där vi bor.



För att komma till inomhushallen där matchen spelades gick jag över ett dike..


Nu har jag kommit fram till hallen , men först måste jag gå förbi dessa bilar..
Hallen heter förresten ABB Arenan.



Just då jag kommer in håller en Ryss på att lägga en hörna.


Han gör en specialare som ingen av hans lagkompisar är med på.



Jag går upp på läktaren, och tittar.
Jag köper en Fanta, varmkorv med bröd och en bilpåse som jag äter denna historiksa dag.
Ty det är första gången jag ser ett VM
Och detta på en lunchrast ..




Då jag går hem passerar jag Konsumbutiken, hit brukar vi gå då vi märker att vi saknar mjölk..

Jag går hem och fortsätter att jobba.

Sverige vann med 13-2 eller var det 13-3 kanske..

Det är +2 grader ute.

Gonatt!

Så här såg det förresten ut igår då dom spelade..

KLICKA HÄR

Kommentarer
Postat av: stig su

Härliga vardagsbilder! Nu känns det som om jag delat en lunch med dig i Västerås.

2009-01-23 @ 19:44:02
Postat av: Moster Mjölgumpa

Det låter som om du har längre lunchrast än jag.

2009-01-23 @ 21:25:52
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Sommarmoln

Tackar tackar Stig! Ja kommer du ned till Västerås i morrn ( Söndag) så bjuder jag dig på VM finalen mellan Sverige -Ryssland:), det är bara 89 mil att köra!



Hälsa familjen!



Ha det bra hälsn Ola



Hej Moster Mjölgumpa!



Nja jag såg bara andra halvlek:)

Men det var en historiks lunchrast, första gången som jag får se en VM match.

...ok bara i bandy men endå:)

Ha det bra

Hälsn Ola

2009-01-24 @ 20:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0