Summer memories - 3

Planet lyfter klockan 09.15

- Så fort planet lyfter så börjar alla att sova och läsa, det finns ingen annan plats i hela Sverige som man läser/ sover så mycket som just på flygplan..


ZzzZZZzzzzZZZZzzz

Många har packat hela natten ...

Själv har vi med oss... Böcker, pass,mobiltelefoner,  pengar, 2 kameror, mini högtalare till telefonen, nagelklippare,
ute-termometer,solglasögon,fin-sandaler, strand tennis-set, klocka. yatzy, fotkräms på tub, joggingskor, liten utflykts börs, bad-sandaler, hudlotion, handdukar, pennor, anteckningsblock,tandkräm, deo, bh,kortlek, utflyktsryggsäck, kabel-lås, och MYCKET annat.


Otroligt vad vackert!

Kaptenen berättar att vi lämnar Sverige, jag tittar ut.
M Sover med en bok vid sin sida.
Kanske ska jag oxå försöka sova, men då jag tittar upp ser jag att det är snart dags att äta.


Tänkte gå på toaletten men jag insåg att jag inte skulle kunna passera flygvärdinnan.

9 minuter senare skulle vi äta pastasallad och bröd, till efterrätt var det körsbärskaka.

Klockan var tio och semestern hade äntligen börjat.

Och alla i planet ställde sig upp och sjöng....

Holliday!

"We're gonna have a celebration
All across the world
In every nation
It's time for the good times
Forget about the bad times, oh yeah
One day to come together
To release the pressure
We will have a holiday"

Jag vaknade upp då flygvärdinnan kom och hämtade tillbaka brickan där maten hade serverats på,
jag vände mig om för att se om det var sant att alla nyss hade sjungit.
Nej dom sov eller läste i sina böcker.
Även jag fortsatte och sova, endast besättningen och en skrikande 5-åring var vaken.


Under våra fötter så låg Bulgarien.




Kommentarer
Postat av: nina berg

JA du Ola,vi har väl någon kopia av den berömda "pack-listan" Fina bilder men här i "Nedre Småbruken" har vi våran egen "PLAYA" 21 grader i Älven i går,känn på den du:) Flickorna hälsar till Gudfar med familj.

2009-08-10 @ 12:14:53
Postat av: Bloggaren själv

Ja men jag måste skicka er den nya packlistan 2009:)

där finns det lite nya saker med som tex högtalare för mobiltelefon, digitalkamera, och lite annat smått o gott som inte fanns med på den gamla listan.

Ja jag hör att ni har medelhavsvärme i Älvsbyn, hääärligt!

Vi länngtar efter er, hoppas vi ses snart!

Ge en stor kram till mina gud-barn!

Kram från Ola o M o L&L

2009-08-11 @ 08:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0