Bion i Pajala



Alla i byn hade skaffat surround system, platt-tv, digtal boxar och canal + abbonemang..

Även om bion var stängd sedan början på året, så ville aldrig solen svika sommarnatten.

Non stop to Pajala Brazil.

-Nej bion i Västerås går inte bättre det är inte så jag menar, jag längtar bara tillbaka till en svunnen tid där man satt förväntansfull i bio salongen som luktade bio och filmen skulle börja.

Jag var på bio i Karlstad och såg filmen Varg för någon månad sedan, det var jag, min super-puma och kanske 5 andra människor i salongen...

Det är bara att inse och torka tårarna att bio epoken är över.. en tid som jag LÄNGTAR tillbaka till...

Varför har det blivit så?

I kväll har alla möjlighet at tse ca 20 olika filmer på tvn, och hittar man inget intressant i tv tablån kan man gå på ica eller närmsta butik och hyra en film för 19 kr dygnet.

En del ( inte jag, jag vet inte hur man gör) laddar ner film från nätet  (läs internet)

Alla (många) har plattskärm av gigantiska mått och surround system...

Förr var det kanal 1 och kanal 2 som visade på en 26 tums tv, kl 22 på kvällarna var sändningen över, långfilmer kunde visas på helger eller nyårsafton.

Klart att det fanns ett stort sug att få gå på bio.

Bästa filmerna jag har sett på bio?

Skyskrapan brinner
Djävulsrallyt
Papillion
Hajen

och framförallt alla James Bond filmerna.

....att se en James Bond film var något som man var tvungen att göra det var liksom allmänbildande på något sätt, det var den senaste action tekniken som visades upp, och kvinnorna som fanns vid James Bonds sida var vackra lika vackra som den snyggaste tjejen i klassen kommer att bli.. tänkte jag då jag satt i biografmörkret på Royal i Vidsel.

Själv var jag Bond .. James Bond



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0