Upp o hoppa!!!

image348
JAAAAAAAAAAA Vi Vannnn!!!

....Att Upp och hoppa skulle gå till final i Melodifestivalen, dessutom på Patrik "alla mina låtar låter likadant fast dom är stora hits för det Svenska folket" Isaksson bekostnad, är nog en skräll i storleksordningen att jag skulle vinna en tennis match mot Anders Jonsson, dvs det ska inte gå..

...Men lika glad, överlycklig som jag skulle vara att vinna en sådan match, lika glad och lycklig är "Upp och hoppa gänget " och även jag..

Då kameran zoomade in "upp och hoppa gänget " på ena sidan och Patrik Isaksson på andra och då LUUK skulle berätta för det Svenska folket vem av dom 2 som hade gått till Final  så sa jag högt  "Ställ dig upp Isaksson finalplatsen är din".. sen tänkte jag ( som tur var) att går " upp o hoppa till final" så ska jag springa i kalsonger 2 varv runt kvarteret där jag bor.. som tur var så tänkte jag bara det ... jag var så nära .. så nära  så nära att även säga det högt.


image350
Bye bye melodifestvalen!! Du är överkryssad dvs du får åka hem Isaksson.. ja ja det är sant du gick inte vidare, vi vet att du är besviken att du inte kan eller vill förstå det men its  T R U E  ( SANT)  vi kan hjälpa dig att packa och sätta dig i bussen hem till radhuset i  Örkelljunga .

image349
Of course we go to the final in Stockholm!!
BWO är störst, Alexander Bards artististika personlighet krossar mainstream pop-sverige sönder och samman..
på 70 talet så hade vi ABBA nu drygt 25 år senare så härskar BWO, allt dom gör blir S U C C E!!


Men kvällens vinnare blev endå  Nour El-Refai ....

image351

....Som trots massiv kritik inte ändrade sin stil, vad är bra? , vad är dåligt?, måste allt vara
m a i n - s t r e a m..
Sen så var hon snyggast oxå..( av dom i TV alltså)... Upp o hoppa Nour!!! du är BÄST!!

Och dagens minus ger jag till Kristian Luuk ( även om du är min idol).. din stil bjuder tyvärr inte på några överraskningar längre, och dina skämt har vi hört förrut fast i andra versioner...skärpning ( du kan bättre)!!

Följ melodifestivalen på Sommarmoln.se

Kommentarer
Postat av: Maria

god dag! allt bra idag ? :)

2008-02-28 @ 13:33:33
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Postat av: Maria

hehe ja får väl hålla tummarna för din skull då ;) bara dom inte ska spela mot frölunda ;)

2008-02-28 @ 14:32:48
URL: http://mariapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0