Tourist informations from the south, part 1: Visit Stockholm

image340

Västerås is only 55 minutes by train from Stockholm, when you go there you have to visit the castle

Stockholm, alla talar om Stockholm, alla vill  dit, alla flyttar dit..
Jag har bott i Västerås drygt 1 år nu och jag brukar ta tåget, eller bussen  till Stockholm ca 1 gång i månaden, jag brukar inte ha någon speciell anledning att åka dit, utan jag åker dit mest av nyfikenhet.
 
Då jag bodde i Älvsby gjorde jag samma sak, samma resa fast då åkte jag från Älvsbyn till Luleå, även den gången av nyfikenhet att se vad staden har att visa.

Då jag går i Stockholm facineras jag av att så många säljer vykort för 1 kr styck...Att Dressman i denna stad är som "Galne Gunnar" dvs att det inte är fint nog att köpa billig mat eller i detta fall kunna få se ut som en juppie fast bara betala bråkdelen av priset.

image341
En liten hund , en kaffe Latte och en  blick mot modevaruhusets fönster

image342
Då jag lämnar staden håller dagen på att förvandlas till natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0