Things to do,(I do) part 1 - Badminton

image72
 
Hur länge har du spelat badminton?                              Badmintonfilm/klicka

Började spela badminton då jag var ca 13 år, jag bodde i Vidsel och där spelade alla grabbar fotboll, men genom att mitt intresse eller snarare sagt min talang för fotboll  inte var speciellt stort  så blev det badminton.

Anledningen till att det blev just badminton var att jag tränade skidor / längdåkning på den tiden och dagar då det var  för kallt ute att åka skidor så blev badminton en bra tränings ersättning.

Min badminton kompis var  för övrigt skid legenden Pecka som inte bara var en av norrbottens bästa skidåkare utan blev en hejare  i badminton oxå .

Fortsatte du med badminton senare?

Ja då jag började gymnasiet i Piteå -82  ( tror jag) så gick jag med i Piteå Badmintonklubb där jag spelade 2-3 gånger i veckan tillsammans med en klasskompis som heter Bosse.

Sen efter lumpen + många år senare så blev jag sektionsledare för badminton i Älvsbyn och då blev det mer badminton än någonsin för min del.

Dom flesta tränings (matcherna) i Älvsbyn spelade jag mot  Stefan som har en otrolig vinst statistik mot mig, jag har inte vunnit många ggr mot honom tyvärr och lär nog inte göra det heller.

Nu då jag bor i Västerås så har spelandet blivit vilande i drygt 1 år, saknar det otroligt mycket , men samtidigt så tycker jag att det är för dyrt att behöva betala 850 kr / termin för att kunna spela 1 timme i veckan.

Jag är van vid friheten i Älvsbyn att kunna spela ofta och det mot bra motstånd samt samt bada bastu efteråt.

Vad gör badminton till en bra aktivitet?


Badminton är en sport som passar alla, både gammal som ung, man som kvinna, det är ett fantastiskt roligt och effektivt sätt att träna på.

Bloggmaster berättat för Sportmolnet.se


Kommentarer
Postat av: Maria

Hösten har kommit till Älvsbyn... Idag har vi plockat ned humlen och tagit upp alla sommarplantor. En fin dag med sol och hög klar luft. I går surströmming på altanen i mörkret med tända ljus- mysigt. Saknar dig i surströmmingsångorna. Ser fram emot fler intervjuer...
Hälsn Maria

2007-09-22 @ 15:43:33
Postat av: Mariakoden

Den är jättesnygg på våran kyl!
MYCKET snyggare än när den hängde hos dig........
Det är bra att kunna tigga!!!!!

2007-09-22 @ 19:02:02
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Bloggmaster

Hej Kompisar!
Ja fler spännade intervjuver är på gång:)
Ojj surströmming det låter fantastiskt gott!! Har faktiskt lyckat äta det här i lgh en gång men det blir absolut inte samma känlsa som att få äta det uppe i norr tillsammans med er.
Sen så tror jag att inte grannarna tyckte att det var en härlig känsla ( läs lukt ) heller.
Men är man en norrbottning så är man, själv får jag dras med att se hur dom kommer och går med sina golf bagar, märkes kläder samt fina bilar så lite surströmmings lukt kan dom stå ut med.
Ha det bra!
Kram Ola

2007-09-23 @ 23:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0