Sommarmoln.Se presenterar stolt LISTAN - Top 5 of ÄLVSBYN

Sommarmoln.Se presenterar stolt LISTAN - Top 5 of Älvsbyn

Nr 3 - Lillstrand

image180

"Vattnet var supervarmt ,det var slutet på Juni och en vecka kvar innan semestern skulle börja"

BÄST -VARMAST-VACKRAST

6 km utanför Älvsbyn hittar du norrbottens paradisstrand Lillstrand, vackert omgivet med gröna fält, där kor går och råmar, Lillstrand har norrbottens varmaste, renaste badvatten och Sveriges vackraste läge.

Packa kylbagen, ta med en bok, handduk och en liten radio och bege dig till Lilstrand då din semester börjar, du kommer mest troligt ligga där tills dom första höstlöven börjar dala och jobbet åter väntar.

I anslutning till Lillstrand hittar du även EFS sommarhem, där gudstjänst hålls varje Söndag, men även lägerverskamhet hålls här under sommar månaderna, I Sveriges vackraste lägergård vid Sveriges vackraste sjö - Lillstrand.
                          
                                        
"Vintertid så förvandlas Lillstrand till high-tech center där Michelin, Good-Year, Mercedes  utvecklar sin säkerhet i kall, naturskön miljö med upp plogade vintervägar på sjön där vi ett par månader tidigare hade simmat i"



"Det är som att Gud slår på termostaten i början på Juni, helt plötsligt är vattnet 23 grader varmt."



"Sommarkväll nära sjön"


image181

 Sommar i Älvsbyn - Lillstrand


image195

Då jag kom ned till stranden upptäckte jag att jag hade glömt radion hemma, jag funderade på om jag skulle åka hem och hämta den.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, Lillstrand är fantastiskt! Vilka fina bilder du har, du verkar ha ett stooort lager!
Idag tog Anders och jag sparken upp på byn. Det gick lite knaggligt, på knölig is och två på en spark. Svettigt var det också!

2007-11-10 @ 23:24:45
Postat av: Bloggmaster/ Ola

Ja Lillstand är really lovley!!
Ja bild lagret är ganska stort, ,men samtidigt så önskar jag att jag hade mera!!
Det som är verklighet idag är historia i morrn, alltid kul att se gamla bilder ( även 4 år gamla ) se hur modet, glasögon, etc har förändrats bara på den lilla, korta tiden.
Ha det bra!
Kram Ola, som ska börja åka spark på jul här i Västerås ... tror jag:)

2007-11-12 @ 19:05:02
URL: http://www.sommarmoln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0