Kommentar från dagboken - Del 2 / En dramatisk filmvisning

Onsdagen den 29/10 1975 Vidsel


image249
Foto: Bloggarn själv

"i Dag Har Jag varit till kyrkan och sett på Filmer, Filmerna var ganska Bra, Det var många ungar Där, jag Har ochså städat i mina Hyllor Vi Har Ätit palt i Dag. Jag och Mikael Har spelat is-Hockey vi Har Lite snö på vägarna Hans Höll på och Dra om-kull projektorn När prästen visade Filmerna. Jag tycker Att Det Aldrig Är nå Bra program på TV,Bara på Söndagar och Lördagar. Det Är -3 kallt ute."   / Bloggmaster 9år (32 years ago)   

                                                                               Kyrkans projektor

Kommentar: Filmen som vi såg var "barnen från frostmofjällen", och anledningen till att projektorn höll på att falla var att en sladd låg på golvet. Jag är imponerad av att jag började varje ord i min dagbok med stor bokstav.
Mitt intresse för väder var stort, varje dag avslutar jag med  typ " det var -12 grader kallt ute".
JAg kommenterade även att tv-utbudet inte var speciellt bra, och för er som inte var med på den tiden ni kan klicka HÄR för att ta del av den svenska stats televisonen 1975 som då  bl a visade den uppköpta öst-tyska barn program serien " Drutten och Jena"

Följ dramatiken om vad som hände i Vidsel dom kalla november dagarna 1975, genom att gå in på www.sommarmoln.blogg.se  ....to be continued.

Kommentarer
Postat av: Lulima

Den här dagboken håller ju klass med Bert-böckerna...:) Vad roligt att få minnas barndomen! Själv har jag tappat (eller kastat) bort alla mina dagböcker... Men jag kommer absolut ihåg de två klassiska figurerna "Drutten och Jena" eftersom de var mina största favoriter.

Vilken söt handstil du hade!

Kram på dig! Vi ses snart! *pirr*

2007-11-30 @ 16:19:59
Postat av: Bloggmaster/ Ola

Tack tack för det!!!

Du har oxå en söt handstil och inte bara det.

Kram Ola

2007-12-01 @ 08:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0