Seen on Tv - Sporten Längdåkning


Ok då byter vi kanal!!! Det är söndag och det är SUPER SÖNDAG eller vad sägs...

Herrarnas stafett
, Damernas stafett  ( i längdåkning) , Skidskytte, Slalom för damer, Fotboll Middlesbrough -Arsenal!!!!!!!!!

Stäng dörrarna, släck lyset.. Passa på och njut över  att du lever i den bästa av alla "TV-Sport Världar" som finns!!
Och till Tv-Radio tjänst säger jag!! Skicka mera inbetalnings kort, jag kan betala DUBBELT ja TRE DUBBELT!!!


image274
OK!!! Då förflyttar vi oss från CANAL+ Action till TV2 SUPERACTION!!!


image275

20071209 DAVOS  Kl 12.41

Dom åker backe upp och backe ned , upp och ned i 40 stenhårda kuperade km, en sträcka som det skulle ta " a half lifetime" för "IDOL Marie", "Bonde söker fru Anders", eller Leffe på grillen att genomföra.

Vinner gör en tjeck ,och 2a blir en Italienare Sverige är bara 0.5 sekunder bakom!!

Jag tänker tanken då jag ligger i soffan och dricker oboy och äter en kaviar smörgås, och ser denna 2 timmar långa dramatiska  svettiga uppgörelse mellan riktiga män hur det skulle kännas om jag åkte ursinnigt mellan " Vidsel och Älvsbyn" i mitt livs stora genombrotts tävling i Världscupen o blir slagen av en tjeck med hocke frilla.
Och detta med 0.5 sekunder!!

Att notera..

Alla åkte med mössa utom Svenskarna som hade .. P A N N B A N D

Niklas Jonnson som kommentator blir bara bättre och bättre ..

Om Marcus Fagervall åkte .. hur långt efter skulle han vara...

image273
Jag 90-03-21 Andörjan ( någonstans mellan Vidsel och Älvsbyn) Kl 13.47

Mina armar kändes som bly.. skidorna som att jag hade lagt klister under hela skidan, det var 0 glid!
Kl var 13.47 och segraren hade redan gått i mål, själv hade jag 12 km kvar.

Jag funderade på om jag skulle hinna fram till mål, innan vårvintern hade förvandlats till sommar.

En 3 åring i galon byxor började springa vid min sida då jag passserade dom, jag försökte hänga med.. Men orkade inte  hålla det tempot.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0