Hänt i norr.. Allsång i Piteå


 

Vors jär dragspelarn någecht ?   ( Var är dragspelaren någonstans)

image19

X X spanar efter den dragspelande ynglingen. Han brukar komma vid elvatiden och spela samma låt ända fram till femtiden, säger X X.

De brukar dyka upp vid elvatiden och sluta framåt fem, säger X X när han pekar ned mot Storgatan från sin balkong.

Han syftar bland annat på en dragspelande yngling som brukar ta fram harmonikan utanför Systembolaget där turister och Pitebor passerar, vilka brukar bidra med en slant då och då. X X är dock inte intresserad av att betala för musiken. Långt därifrån. Han och hustrun önskar att det hela tog slut.

- De som står där kan ju inte spela, säger x x, som kartlagt ynglingens repertoar:

- Under en tid av en timma och 45 minuter spelade han "Kaljinka" 44 gånger. Sedan tog han fyra takter på någon annan låt och sedan satte han igång med "Kalinka" igen, säger X X, som uppger att musicerandet pågick i mer än fem timmar.

- Fast egentligen är det inte musik. Ynglingen kan inte spela. Jag har sjungit i manskör i sju år och detta är min själ inte musik,!!!! säger X X

I torsdag fick han nog efter fem timmars dragspel i öronen.

Då gick jag ned och försökte köra bort honom. Först hände ingenting men när jag tog fram telefonen och pekade på den trodde han väl att jag ringde polisen, för han försvann därifrån, säger XX.

Han har också studerat en man med en liten flicka
som uppträder med "Fågelsången" där konserterna brukar pågå fyra timmar per dag.

Till det XX räknar som plågsamt hör också en man med ett dragspel som upprepar ledmotivet till "Gudfadern" oräkneliga gånger.

- Det är fint att bo i stan bortsett från det här!

Rapporterat för PT ( Piteå-tidiningen) den 11/8 2007


Kan det vara han?                         polisens fynd 






Kommentarer
Postat av: syrran

Haha!! Jag läste det där å trodde inte att det var sant!!
Mest komiskt!!!!
Vilken galen farbror!!!
Vi hörs!!
Kram från syrran med familj!!!

2007-08-11 @ 20:48:47
Postat av: Rolle C

Det var inte jag! jag var i Stokkholm då det hännde!

2007-08-12 @ 18:53:46
Postat av: Webmaster

Ok Rolle, men BTW klipp dig!

2007-08-12 @ 21:30:29
Postat av: Webmaster / Ola

Hej Syrran
Ja han är en riktig patrty killer!
Det kunde alltid ha varit värre, tex att han bodde granne med kommunala musikskolan och fick varje dag/ året runt höra 6-9 åringar träna blockflöjt.

2007-08-12 @ 21:33:00
Postat av: Luna

Har man inte problem så skaffar man sig problem, brukar de väl säga. Tjingeling!

2007-08-31 @ 15:41:23
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0