A Camera close to me - 29 November 2009 1a Advent



Äntligen var det 1a Advent, Äntligen hade min kära M bakat Semlor lussebullar och Äntligen kunde nedräkningen mot Julen börja. Det enda som fattades var meterdjup snö samt kyla som biter på kinderna.
Ute 8 grader varmt ,  och gröna gräsmattor .

Vi hade inlett denna dag med att kl 11 besöka kyrkan där vi fick lyssna på vackra julsånger, samt kloka ord.
Och nu låg doften av lussbullar över vårat kök


Vy från min plats vid köksbordet



L hade byggt pepparkakshuset, själv stod vi för indragning av belysning samt finnishen med snö.. som egentligen
var B O M U L L .


Jag ville visa dom vad en riktig adventskalender var, så jag plockade fram DVDn med Adventskalendern från 1969 dvs den bästa, Herkules Jonssons storverk. Till det drack jag julmust, men efter ett tag såg jag att jag var ensam kvar i soffan


1an på ljuset = 1a advent.

Bästa adventskalendern hittils = Herkules Jonssons storverk
Bästa Julskiva = Jim Reeves - 12 songs of christmas


Kommentarer
Postat av: Maria N

Glad adventstid önskar vi er!

Just hemkommen från en powerwalk med stavgång tillsammans med goda vänner. Vi har äntligen fått snö och lämplig kyla -9 grader,fullmåne i kväll - mycket vackert!

2009-12-01 @ 21:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0