Sommarmoln - Sommar



Jag tryckte näsan mot rutan och tittade ut, pappa körde och mamma satt brevid..
Det var jag brorsan och syrran i baksätet.
Gårdar passerade, utanför hängde ofta tvätt.
Efter någon timme stannade vi o fikade, mamma o pappa hade en kylbag med sig med smörgåsar inlindade i folie och glad pack, brödet hade mamma bakat några dagar tidigare.
Jag drack mjölk ur en siraps flaska och åt en smörgås med gravad lax.
Bilar passerade medans vi stod där.
Snart skulle vi fortsätta.
Vi hade många mil kvar.

Vi sitter i samma bil

Vi sitter i samma bil, vi sitter i samma bil
Tusen år och tusen mil, vi sitter i samma bil. 
Och det här är vad jag vill, jag kan jag åka tusen till.








Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Hit kommer jag när jag vill bli glad lagomt sentimental finna framtidstron titta på fina bilder och lyssna på bra musik.

Du har en fantastisk blogg så full av liv minnen tillbakablickar och framtidsvisioner jag gillar den skarpt. Den sticker ut.

Tänkte ju ringa.. det får bli snart

Ha det gott hälsa familjen.

2009-05-11 @ 20:40:16
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Ps Är det pappa som skrivit årtalet på bilden DS

2009-05-11 @ 20:45:47
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack, tack Solskuggan för dina fina ord!

Kul att höra att du gillar min blogg, det sporrar mig att fortsätta skriva.



Ha det bra!

Hälsn Ola



2009-05-12 @ 09:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0