3 cykles in my life



1982

- Cyklade på denna cykel från Åre till Oslo sommaren -82 tillsammans med en klasskompis från gymnasiet.
Norge fantastiskt vackert! passerade trollstigen, serpentinvägar och branta stup.


"100 mil i Norge sommaren-82, klädd i affärens dyraste träningsoveralls jacka, windsurfing-shorts och tubsockar.
Blicken jag hade var kristallklar, backar,berg och sluttningar var till för att attackeras.
80  natursköna mil kvar."




1992

" Köpte cykeln  på annons, på denna tiden fanns varken internet eller www.blocket.se utan jag hittade annonsen i NSDs ( Norrländska social demokraten) onsdags tidning. Onsdagar ( lilla lördag) var NSD fylld med minst 2 sidor av privatannonser..
 Han som sålde cykeln bodde i Piteå, hade problem med ett knä och jobbade på en bilfirma, han hade ledsnat på att cykla dels av smärtan från knäet men oxå kanske även för at han inte ides.. who knows...

I Älvsbyn cyklade jag " broarna runt" en sträcka på 2.5 mil, vissa ggr kunde jag slå till och köra 2 varv..
Körde även till Vissträsk och tillbaka, och en eller kanske två ggr om året så kunde jag vara lite "wild and crazy" och cykla till Vidsel och tillbaka en sträcka på 7 mil, min kompis Tomas följde med på någon av dessa turer.

Det var bara ett litet problem med cykeln och det var att  kedjan kunde hoppa av...det gjorde den f.ö ca 1 gång / träningspass, förvisso gick det snabbt att sätta tillbaka den på rätt läge igen, men på något sätt så tappade man lite av tempot/ flytet
.
Då jag flyttade ned till Västerås nov-06, sålde jag cykeln för 1200kronor ( denna gång via en annons på Blocket).




Ovanstående bild visar en del av " Broarna runt i Älvsbyn", ringen= där bodde jag 1994-2006, X= där brukade kedjan ofta hoppa av.


....................................................................................................................................................



2007


9 millions bicykles

There are 157 859 bicycles in Västerås That's a fact,
It's a thing we can't deny
Like the fact that I will love you till I die.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0