Slalomklubben i Vidsel 1979



En del av Vidsels slalomklubb 1979


Längst ner till vänster

Björn Kjellander, Peter Andréns lillebror, Stefan Johansson,  Ulrika Pettersson,  Roger Andersson,  Maria Johansson Peder Pettersson,  Nicklas Pettersson

2:a raden från vänster Hans Dahlberg, Helena Wasikoja,  Lillen Carlsson,  
Anders Lätt,  Jan Hedström,  Ola Oskarsson
 

3:e raden från vänster Lena Kjellander  bakom Lena står Lena Nilsson, Karin Gunnarsson, Stefan Wallinder,  
Anders Carlsson,  Tomas Wikström,  Olov Granström,  Ola Vikman,  Conny Granlund,  
Tomas Berger,  Lars Wasikoja,   Olof Malmqvist

Sista raden Alfons Lindström,  Clas Oskarsson,  ?(gisssar Jörgen Lindström), ?, Mikael Göras,  Peter Andrén,  
Hans Wasikoja bakom Peter Lätt, Peter Johansson,  Harry Granlund,  Anders Dådring


"Våren hade kommit till byn, och slalombacken var stängd för säsongen sedan några veckor tillbaka.
Vi samlades i skolans matbespisning för prisutdelning av den gångna såsongen.
Nästa år då ska jag bli bra tänkte jag.
Nästa år ska jag bli king of the hill, och inte vara sist eller näst sist längre.
Jag tittade fokuserat in i kameran samtidigt som jag tänkte, att jag skulle ha haft en jeans jacka på mig som alla andra, eller åtminstonde en poplin eller träningsoverallsjacka.


Storberget, Vidsel 1968 - 1990

.......................................................................................................



Vidsel i slutet på December 2008 / 30 år senare

Jag kan fortfarande se spåren i snön.

1979


...........................................

Tack, tack , tack "L" för bilden som du skickade!



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ulrika och Niklas Pettersson.. Kan det vara Stig och Sivs..

Hur som helst har jag tagit mig friheten att länka dig till mig. Hoppas det är okey.

2009-03-01 @ 01:04:12
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Sommarmoln

Kul att du länkar till mig:)



Ha det bra!



Hälsn Sommarmoln

2009-03-01 @ 07:25:35
Postat av: VIK.are

Vilken nostalgi, kan du inte göra bilden större.

2009-03-20 @ 19:59:16
Postat av: Sommarmoln

Hej VIK.are!

Kul att du hittade hit!

Tyvärr går det inte att göra bilden större på denna sida.



Hälsn Sommarmoln

2009-03-24 @ 07:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0