Igår hos oss....



Alla andra hade köpt  hus, tapetserat, målat fint......

Jag satt och grubblade i soffan på vilken färg som skulle passa bäst i vår lägenhets  hall...och bestämmde mig samtidigt för att jag aldrig aldrig skulle se "Bygglov" och "Äntligen hemma" mer på tv.

Ute var det 5 grader varmt , och grannen hade satt upp en lapp på dörren där det stod att "- Alla skulle tänka på att detta var ett lyhört hus, att man skulle vara försiktig då man stängde ytterdörren, lägenhets dörren samt förråds dörren" för dom har visst en babys som kan vakna ..

Jag har aldrig pratat med grannen men jag tror han kommer från Finland, han ser liksom finsk ut, jag har försökt säga hej till honom, jag tror dom åt pannkaka i går, för det luktade som det i trapphuset..

Även i Finland äter man pannkakor..

Till helgen ska det bli Vackert väder

... men även om det regnar lite i kväll o är lite kallt..


"Det är väl vackert väder ovanför molnen
men regn där vi står
Åh, de finns ingen vackrare än du
i din vanliga tröja och i ditt våta hår"

Puss!




Kommentarer
Postat av: Thomas

Hej Ola!

Bra med en granne som du kan tala finska med. Håll inne med perklandet så inte han tar fram kniven. Förresten det är lugnt, skärtorsdag har ju varit :-)

Ha det och hälsa Marika och barnen!

/Thomas

2009-04-23 @ 12:51:49
Postat av: Bloggaren själv

Tjennis Tomas!

Ja grannen är en riktig yxi, kaksi, koskenkorva man uppvuxen på ngt Finländska kargt landskap.



Nu har jag gjort första tränings passet med cykelklubben( dom andra hade redan kört ute i ca 1 månad), var varmt ute så det gick att köra i shorts härligt!

Men det var mindre härligt att hänga med i deras tempo, det gick bra dom första milen , men dom 2 sista milen hem var det seeeegt och jobbbigt!

Blev 87 km puhhh!

Så nu får du ta fram cykeln och börja träna så kan vi åka vätternrundan!



Ha det bra ! Och Hälsa Linda o Axa wofff voffff..grr



Marika o barnen hälsar oxå!



Hälsn Ola

2009-04-24 @ 11:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0