Little fluffy clouds



How was the sky?

-It was  a really beautiful sky, the clouds was purple and red.




It was unique, after the dark clouds had passed the light camed in



How was the clouds when you was young?

It was beautiful, the most beautíful sky i have seen ..
the most beautiful sky...

.....................................................................................................................................................

Sommarmoln kommenterar i efterhand "Little fluffy clouds": 2009-04-13

Bild nr 1: på detta inlägg är utsikten  som jag hade då jag tittade ut från mitt vardagsrum på Gammelvägen 12 i Älvsbyn där jag bodde från 1994 till  sommaren 2006.

Bakom det vita huset på fotot kan man se en liten skymt av Piteälven som sakta rinner förbi, det är Juli och ett sommarregn har just passerat förbi och solen kommer åter tillbaka.

Bild nr 2: Är även det utsikt från min förra lägenhet, skymd bakom björkarna finns huset som pappa bodde i.

Det fina med denna bild är att det har nyss regnat och solen försöker bryta sig fram, kombinationen mellan det gröna gräset och björkarnas löv, regnbågen och konturerna av Hundberget  gör att det luktar sommar.

Bild nr 3 : Är en av dom första bilderna som jag har tagit.

Jag hade fått en kamera av mamma och pappa, jag var kanske 9-10 är gammal. Det var en Kodak Instamatic med engångsblixtar, sådana kuber som man trädde på kameran.

Man var tvungen att stoppa i en filmrulle i kameran innan man kunde fota, det gick att välja mellan 24 eller 35 bilder, färg eller svartvitt. Jag tror att den här bilden är tagen med en 24 bilder rulle, som vi senare skickade till Apollo film eller om det kanske var Lofoto film.

Redan då var jag nog facinerad av sommaren, ljuset och skiftningarna som kunde ske från morgon-dag -kväll, typ..
-Titta Mamma o Pappa vilken blå himmel!! den måste jag fota.... KLICK!









-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0