Vintern-Våren 7-1



Vintern håller fortfarande fast sina kättingar kring staden...
Invånarna är chockade över den enorma snömängden som lamslår Mälardalen

Bilar i diket, hustak som rasar, ryggar som skadas av den stora belastningen som snöskottningen innebär
" Det vill aldrig sluta snöa", " Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare" är kommentarer som repeteras som
ett mantra bland människorna i staden.

Vinterns kättingar häller sig fast, och ingen, ingen vet när Kung Bore har tänkt släppa
greppet om Västerås och låta våren ta över.


" Det kommer att bli sommar, det kommer att bli sommar, det kommer att bli sommar....... "



Please Sun dont go! Stanna uppe ett tag till!!

Please dont go!

Vintern - Våren 7-1 ( 3-0,2-0,2-1)
......................................................................................



Här vid den röda pilen bor vi, inte så långt från stadens gamla vattentorn..


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Jag är också utflyttad älvsbybo! Vi verkar bo på samma ställe här i Västerås, Karlfeldtsgatan. Världen är allt bra liten! :)

2010-03-08 @ 10:58:48
URL: http://helliii.blogg.se/
Postat av: Sommarmoln

Hej Helliii!

Ohh trevligt att höra!

Då jag bodde i Älvsbyn brukade jag vara och klippa mig hos din mammas frisörsalong på fluxen, hon är jätteduktig på att klippa!

Sen så har jag fått stryk många ggr av din pappa i badminton, han var Älvsbyns bästa badmintonspelare på den tiden ( kanske än idag oxå för den delen)

Sen så tror jag oxå att du var med på friidrottsträningarna i TAIFs regi ( för många år sedan) där bla jag och Mikel Nord var tränare.



Du är välkommen att komma och hälsa på oss!



Hälsn Ola

2010-03-08 @ 12:54:42
URL: http://Bloggaren själv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0