Västerås 1967 - Mina TV funderingar.


Västerås 1967 - Jakobsgatan 61 

" - Men går det verkligen inte att göra något som innebär att jag, mamma, pappa o min bror kan sitta i soffan och ändra ljudet på tvn ..
Sen så tycker jag att  det är konstigt att det bara finns en  tv-kanal, och varför, varför skall dom visa denna kanal i svart-vitt, det är väl endå inte så verkligheten ser ut.

Sen så skulle det nog vara lättare för mamma då hon dammsuger om inte tvn var så klumpig och stod mitt här på golvet, tänk om man kunde göra den tunn och snygg så att man kunde hänga upp den som en tavla nästan på väggen.

Och ljudet från tvn !! Vilket ljud höll jag på att säga, det låter som att någon står i en garderob och pratar genom en kakburk.

Och en annan sak.. dom sluter sända kl 9.30 på kvällen, det är ju då som jag äntligen har somnat, mamma har hunnit ta hand om disken, pappa har rengjort köksfläkten, då minsann slutar dom att sända på tvn, vad ska mamma och pappa göra då?? Ja då får dom sitta o spela kort, kanske dricka kaffe eller lyssna på Herb Albert på stereon, det är ju tur att det går att lyssna på stereon efter halv tio på kvällen i alla fall.

Nej detta måste gå att förändras jag ska krypa tillbaka till soffan med pennan i handen och skriva ned dessa anteckningar, sen så är det dags för mamma eller pappa att byta blöja på mig. Sen så är det sovdags tror jag.

Men allt detta vet dom nog, dom har inte missat det hittils.

Bäst att hinna rita ned dessa tankar innan dess.

Vi ses hejdå!!

Och förresten pappa har slagit på stereon redan nu, han spelar Herb Albert , mamma diskar och det är bara 1 månad kvar till Jul, och året är 1967"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0