28 december 2008, Vidsel.


Foto samt redigerat av Bloggarn själv
Kamera Nikon D40

Klockan var 13.30 och dagen höll på att förvandlas till kväll..

Konsumbutiken var stängd, nedlagd sedan flera år tillbaka..

Jag brukade följa med mamma och pappa  dit och handla, jag fick välja mellan lördags godis eller en serietidning, jag valde alltid godis, för jag visste att min brorsa skulle välja en serietidning.

På andra sidan snöhögen kunde jag se gamla posten, brevid posten låg Snabbekiperingen, där köpte mamma getskinnshandskar åt mig, även en Ingemar Stenmark mössa, och en jacka med en isbjörn på.

En annan gång fick jag ett par bäver nylon byxor samt ett par jeans och långkalsonger.

Mamma brukade låna hem kläder så att vi fick prova dom i lugn och ro hemma.

Brevid Snabbekiperingen låg Kiosken, dit man fick gå in och peka på vilka karameller man ville ha.

Hade man ätit för mycket godis fick man gå till tandläkaren som låg vägg i vägg, det var brorsans bästa kompis mamma som var tandsköterska hon hette Birgitta. I väntrummet hade man ett labyrintspel då man skulle gå med en
kula från 1-60.

Jag tittade in i ett källarfönster och sa till min flickvän..

Här har jag spelat bordtennis.

Jag kunde inte se några bordtennis bord där inne längre.

Ute var det -3 grader kallt


Foto samt redigerat av Bloggarn själv
Kamera Nikon D40

Posten, Snabbekiperingen, Kiosken, Tandläkaren, Bordtennislokalen...

Innan vi återvände till bilen , ville jag titta en sista gång.


Foto samt redigerat av Bloggarn själv
Kamera Nikon D40

Tillbaka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0