Det gällde...


Foto Bloggarn själv Kamera: canon Ixus Vr3
Gångbanan Vidsel

... att ta svängen rätt.... svängde man för tidigt så var man snabbt nere i det branta diket.. farten var hög och man kunde slå sig ordentligt.. i värsta fall skulle man stöta magen i ratten och ratten  skulle  kunna gå av.. men som tur var sålde dom reserv rattar..

Vissa körde GT modellen själv hade jag en standard, den var blå, med reflexer bak.

Dom som var orutinerade körde rakt fram.. även där var det ett dike.. kanske inte lika brant.

då man hade kört 30-40 åk och klockan närmade sig halv 8 var det dags att gå hem...

Det var alltid lika gott med varm choklad och smörgås


Kommentarer
Postat av: Anonym

En rattkälke av svensk toppkvalite var en dröm när jag var liten. När vi fick egna barn så var det självklart att de fick en. Mycket hög kvalite, håller för våldsamma åk och vurpor. Dessutom fick man chansen att åka själv med barnen. Två på kälken, så går det bara fortare.

2009-01-18 @ 08:48:03
Postat av: Agneta Åkerström

Hej Ola! Jag tycker om att läsa din blogg, du gör den så bra. Nostalgin är pricksäker och jag känner igen så mycket av förr.Härligt att ni haft en god jul och gott nytt år! God fortsättning och sköt om dej!/Agneta

2009-01-18 @ 18:47:06
Postat av: Sommarmoln

Tackar tackar för kommentarerna!

Ha det bra!



Hälsn Ola

2009-01-21 @ 10:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0