Sunday evening /Vs monday morning, week 6-7 2009 at our home.


Söndagkväll

- Jag förstår inte, på tvn sa dom att det skulle bli snö i morrn

- Titta ut min älskling, ligg inte och sov nu, kan du se några tecken på att det blir snö i morrn?

- Jaså du sover, jag ska oxå sova nu, en ny vecka väntar i morgon, V 7 heter den.

- Men om det blir snö min äskling, så ska jag gå ut och fota eller fotografera som det heter.

- Vad tycker du om det min älskling?

- Jajust det, du sover.

- Jag ska oxå sova nu.
-----------------------------------------------

Snön kom under natten och jag var tvungen att hålla mitt löfte.


Foto 1

- Ojjj vad fint vad vackert!! , det påminner om alperna nästan. där Anja Persson åker VM störtlopp snart, men det otroliga är att det är utanför oss.. Det måsta jag fota.. eller fotografera som det heter.



Foto 2.

- Ojjj en snögubbe, vad roligt att se!, om jag hukar mig ned då jag fotograferar denna så får jag med husen oxå, bra ide!


Foto 3

- Oj vilken poetisk bild, liksom längtan efter sommar på något sätt eller på engelska, " waiting for the summer"



Foto 4

- Oj nu går jag in igen, jag ska börja jobba snart.

Ska först dricka kaffe, undrar om vi har kvar några kakor hemma?

Hejdå snögubben!!

Hej mitt vinterland!!

"Hej mitt vinterland, nu är jag här
Nu biter frosten i min kind, ty kall är dagen
Hej mitt vinterland, se solen där
Den lyser kyligt kring, på ljusahimlapällen

Pulkors klang nu friden stör
När vi genom staden kör
Bofink uti granens topp
Förlåt att vi väckte dig opp

Hej mitt vinterland nu är jag här
Och vinter håll i dig
Nu blinkar höghusets ljus mot mig
I mitt vita vinterland"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0