En juldröm...



Foto: Greta Hansson Bredsel


Strax utanför Vidsel

Plötsligt så vräkte snön ned över byn, alla lämnade sina hus, och begav sig med bilar, sparkar eller till fots till byns stolthet Storberget.
Då man skulle passera bron över Piteälven var det kaotiskt, bilar trängdes, och folk insåg att det skulle ta timmar att komma upp till byns slalombacke, polisen försökte lösa problemet med att lugna ned dom skidintresserade ortsborna samt att dirigera över trafiken över bron vid Pite-älven.

Barnen satt kvar i dom varma bilarna och tittade storögt, förvånat ut genom bilens vindrutor, snön var här, julen var här, och Storgberget var dagens mål.


Foto: bloggaren själv.
Storbergets topp

Då jag kom upp på Storbergets topp, kunde jag se att en man hade  skippat liften och åkte med rasande fart uppför backen. jag tyckte det såg konstigt ut, som en känsla av att något var fel.

Jag rättade till mina slalomglasögon och började åka utför backen, samtidigt kunde jag höra en väckarklocka dåna från skogen, det var ett ljud jag aldrig hade hört förut i en slalombacke...

Helt plötsligt så släpptes en stor chokladask ned från en hellikopter, skidåkaren, delar av slalombacken, pistmaskinen, och alla bilar försvann ned i denna jättestora chokladask ,  jag förstod ingenting utan stod med stora ögon och tittade skräckslaget  på allt som hände, från den andra skogskanten kunde jag höra en bekant kvinnorröst dåna "Stäng av väckarklockan"

Då jag kom till branten så försvann även jag ned i Aladdinasken som nu helt plötsligt var  placerad där, samtidigt såg jag en stor arm ovanför mitt huvud och hur ljudet från skogen försvann, borta var ljudet som lät som en väckarklocka, men kvar fanns en röst som sa "älskling det är dax att stiga upp"

Dream a little dream

Stars shining bright above you
Night breezes seem to whisper "its winter now"
Birds singing in the sycamore trees
Dream a little dream of the mountain








Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Men bästa Herrn.. Hahaha drömmer du också så där sjukt galet=)

Du svarade aldrig på min fråga i min förra kommentar;) Det är ändå värt att tänka på.. Absolut!

2009-12-15 @ 17:14:13
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Bloggaren själv

Hej Solskugga!



Ja fast den utgivningen av boken skulle nog vara i den allra minsta upplagan, 1 ex kanske du skulle köpa och det andra exemplaret skulle möjligtvis Maria kanske köpa :), det är ni som är inne och läser denna blogg och jag är glad för det!

Jag började skriva dagbok då jag var 8 år gammal, hade en orange dagbok med ett omslag med en sommaräng, och på himlen kunde jag se vackra sommarmoln. Därifrån kommer namnet " Sommarmoln", dvs omslaget på min första dagbok.



Men om jag någon gång blir känd typ med i Robinson, kanske jag skulle kunna marknadsföra denna bok/blogg där jag sitter på ön, samt längtar hem till civilisationen:)



2009-12-15 @ 21:27:29
Postat av: Maria

Japp, jag skulle absolut köpa exemplar nummer två... jag skulle också ge bort några ex i julklapp till goda vänner!

Visst har ni fått snö nu, ni också??

Vi promenerade till Kanis i kväll och kollade in de sprutande snökanonerna. Äntligen har det blivit nog kallt att tillverka extra snö!

2009-12-15 @ 21:45:59
Postat av: Bloggaren själv

Hej Maria!



Ja nu har snön kommit i stora mängde för att vara här nere i Västerås, och kallt är det idag är det

-10 och det är nog köldrekord sedan jag flyttade ned för 3 år sedan. Så nu får vi förhoppningsvis en vit jul, med snö och kyla..bara 1 vecka kvar nu jipppie!

Ha det bra och hälsa till alla!

Kramar från Västerås

2009-12-17 @ 09:17:27
Postat av: vidsel-i-mitt-hjärta

TACK för en UNDERBAR blogg - du skriver allt jag känner...

2010-01-23 @ 16:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0