Some years ago, earlier in my life....



... i was afraid that a animal right activist should visting me



..Cos baby please dont let me be misunderstood ..even if i live a life like this..

...Oh, Oh baby don't you know I'm human
Have thoughts like any other one
Sometimes I find myself long regretting
Some foolish thing some little simple thing I've done
But I'm just a soul whose intentions are good

Oh Lord, please don't let me be misunderstood.

-------------------------------------------------------------------------------------------------



Hur kom det sig att jag hade ett leopard överlast?

Det var "mellandagarna" för ca  30 år sedan, året var 1978 ( eller där omkring), vi dvs jag, mamma, pappa, brorsan och syrran hade tillbringat jul hos släktingarna i Gällivare.

Då på den tiden var det som en tradition att man skulle ta en promenad av det längre slaget under just mellandagarna.

Jag mamma och min farbrors fru Signe tog denna promenad och under dess färd så hittade vi en affär som hade öppet ( vilket inte var vanligt på den tiden att man hade under mellandagarna)

I denna affär som var en möbelaffär så sålde man leopard överkast till special pris, förvisso hade jag fått mina julklappar redan men på något sätt övertalade jag min mamma att köpa detta överkast till mig.

Detta överkast har följt med mig under alla de år.

Nu är min mamma och pappa borta, Signes man Kalle är oxå död, men leopard tyäcket har jag kvar fast numera i en kartong i källaren här i Västerås.

Iblnad går jag ned i källaren för att leta någonting och då händer det att jag öppnar denna kartong, kartongen med leopard överkastet och jag kan nästan förflyttas tillbaka till julen 1978 i Gällivare med höga snökarmar, en perfekt julgran, min mamma pappa bror och syster,

Och hur vi spelade kort på kvällen med Kalle och Signe samtidigt som jag åt  choklad.

Im dreaming about that cristmas




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0