En Fredag i november


Foto Bloggarn själv
Kamera Kodak Insamatic med engångsblixt
1974 Vidsel , Villagatan. Ute är det - 16 och det har nyss varit strömavbrott, denna gång i bara 45 minuter.

På tvn står en jordglob där kan jag se alla världens länder, jag går fram till jordgloben pekar på den snurrar och blundar, då globen stannar öpnnar jag ögonen och tittar, mitt finger stannar på Mexico.

Pappa har satt in högtalarna i bokhyllan han har dragit sladdarna bakom bokhyllan så att man inte ska kunna se dom ,på stereon spelar han Herb Albert.

Mamma sitter i köket och dricker kaffe och löser korsord, " Sveriges nya hockeyproffs i Amerika, på 7 bokstäver, vad är det ?" frågor hon .

Pappa svarar " Älskling, det är Salming, Börje Salming"

Jag tittar ut, termometern visar nu på - 12 det har börjat snöa, och i morgon är det ingen skola.



På stereon spelades Herb Albert





Lördagsmorgon i november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0