Vidsel 20e Mars 1975



Denna dag hade jag blivit 9 år och det var dags att stiga upp ur sandlådan och fundera på Sveriges utveckling.

Medans mina kompisar hade tid att dels vrida sig mot kameran samt stirra in i den så satt jag själv djupt försjunken och funderade på hur vi skulle få fart på utvecklingen i landet.

Jag insåg att utvecklingen av telefonin hade stått helt stilla, där fanns det massor att göra, telefonin var något man egentligen skulle kunna ta med sig överallt tänkte jag.

Skrivmaskinen hade jag länge haft planer på att den skulle kunna samarbeta med en slags monitor och på så vis spara information.

Och varför skulle pappa behöva vänta över 3 veckor på att kunna få se resultatet av kortet han hade tagit på detta kalas, skulle man inte kunna göra om kameran på något sätt så den hade ett inbyggt minne, som man senare skulle på något sätt kunna koppla till skrivmaskinen och en slags skärm.

Mamma serverade mer saft och bar fram födelsdags tårtan, och barnen runt om mig ställde sig upp för att sjunga " jag må du leva"

Jag tittade upp och log, men jag tänkte mest  på...

Sverige och dess framtida utveckling





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0