Första gången jag spelade tv-spel. Året är 1978

image309
Ingemar bäst - men inte tuffast

Ingemar Stenmark vinner Världs-cupen för 3e året i rad!!, jag tycker Ingemar är bäst och jag sitter vid tvn med papper och blyerts penna ( som man hade på den tiden ) och skriver ned alla tider.
Då Gustavo Thöni, Pierro Gross och Steve och Phil Mahre åker då buar jag och vill att dom ska åka ut.
Den som ser tuffast ut är egentligen Pierro Gross, han åker utan mössa och ser ut som en som inte idrottar, utan mer som en som är tuffast i kvarteret där han bor. Då jag blir stor vill jag bli lika bra som Ingemar på att  åka skidor men jag vill se ut som Pierro Gross tänker jag då jag sitter vid tvn med papper o penna.

image310

Den svenske racerstjärnan  Ronny Pettersson dör efter en krasch vid starten av VM-tävlingen i formel 1 på Monza-banan, vi får veta den tragiska nyheten på skolan via radio, jag tror att alla vill gråta men ingen törs.
I vanliga fall gråter tjejerna i skolan för ingenting jag är förvånad att dom inter gråter nu då Ronny är död. Men jag tror det beror på att dom inte vet någonting om sport, dom vet nog inte vem Ronny Pettersson är.




image312
"Först ska jag vinka o sen ska jag hem och göra mer hits"

Björn Skifs vinner melodifestivalen med " det blir bara värre framåt natten", mannen vars låtar låter likadant, men det är ju bra för alla som gillar honom, på så vis blir det bara hits och hits och hits och hits man kan kalla Björn för Sveriges hits maskin nr 1.

image313
"Hallååå passa er för ormarna, indianerna, torkan och revolver männen pleaseeeee!!"

4 stora tv program har premiär: Mupparna, Trafikmagasinet, Lödder, Familjen Machan samt Gäster hos Parnevik, Oj det blev visst 5 program så tokigt!

Vilket TV år 1978 var,  sen var det många, många fler program som jag oxå gillade som tex ...... ( kommer inte ihåg dom nu)

Men mest av dessa 5 gillar jag Mccahan då Luke blir jagad hela program serien på 79 delar för att han inte gör lumpen ( millitär tjänst görningen) tror jag det är..

Sen så har dom det otroligt kämpigt på den usla tomten dom valde.. var det kanske så svårt för många av dom svenskar som flyttade till Amerika under svält tiden i Sverige?, dels att det var super torrt att odla samt att dom var tvungen att HELA tiden skydda sig mot Indianer, Ormar, Torka, och galna revolver män.
Låter som södra Sverige...( skojar bara.. a joke! )

Ok året är 1978 själv spelar jag Tv-spel för första gången det var bara det jag ville säga.

Nu har det gått 30 år, året är 2008, det är januari och ute tittar  den första vårsolens strålar fram.
Det är då man kan känna sig som ett barn igen, låtsas att det är 1978 att man är 12 år gammal och göra något wild and crazy som detta..

image315
En Januari kväll med super-puman

Hasta La Vista!












Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Härliga tillbakablickar du bjuder på. Jag minns att när Ronnie dog så visste jag inte vem han var, men nu vet jag!
Kanske var det just 1978 som jag och mina syskon fick ett supermodernt Tv-spel i julklapp av våran morbror. Man kunde spela tennis och hockey på det. För övrigt har jag det kvar i garderoben.

2008-01-24 @ 19:09:57
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: paus

Underbart!!! Jag var sju år då. Tänk vilka minnen som kommer tillbaka. Min pappa satt också med penna och papper när slalomen gic på TV. Det var tider det, fast det är rätt spännande idag också utan penna och papper..

Macahan var så bra! Jag har spelat in rubbet på VHS, så vi kör lite nostalgitrippar ibland och tittar nonstop dagarna i ända!

Ha en fin helg!

2008-01-24 @ 22:41:50
URL: http://paus.webblogg.se
Postat av: Bloggmaster/Sommarmoln

Tackar tackar flickor, ja även ett tv-spel kan ge många nostalgiska återblickar över en tid som varit.
Ha det bra!

Trevlig helg önskar Sommarmoln

2008-01-26 @ 08:32:00
Postat av: Lilla My

Oj vilket minne du har.Jag minns knappt vad jag gjorde i går...Vi har så otroligt mycket snö här i Pite.Ska jag skicka ner ett lass?;)Ha det bra där ute i söder.

2008-02-03 @ 12:00:20
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0