Sträckor jag minns.....

image352

Del 1:  Storgatan övergången

Då klockan närmade sig 12 och lunchen närmade sig på fd jobbet så kunde jag  nästan känna smaken av pizza med automatik redan en halvimme innan.. Varje dag sa jag "aldrig mer".. men dagen efter var jag där igen tillsammans med några av mina kolleger.. på en av dom lokala pizzeriorna i byns centrum.

Efter lunchen kunde jag gå förbi fiket som var på andra sidan gatan och köpa en choklad boll eller 2.. Sen väntade ett par timmar på jobbet innan dagen skulle förvandlas till kväll.

Jag brukade trösta mig med " jag cyklar i alla fall till jobbet",  men det var bara en tripp som tog 7 minuter .

Från mitt fönster på jobbet kunde jag se en tant gå med matkassor, då jag såg det så påminndes jag att jag skulle köpa köttfärs på vägen hem, i morrn skulle jag börja mitt nya liv...

I morgon....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


(....Ja i morrn är förresten Melodifestivalen ... och jag säger bara dont miss it.. dont miss it.. och för er som redan har missat det så har ni här chansen att se samtliga vinnare från starten 1956, tryck på länken , slå på högtalarna, ladda med chips häll upp ett kallt glas med oboy och blunda och njut!!!!)

Vinnare från melodifestvelen del 1, 1956-1979  tryck, lyssna och njut HÄR
Och Vinnarna från melodifestvelen mellan åren 1980 -2007 kommer HÄR

Och här kommer listornas lista: ; Melodifestvalen 1956-2007 ( enligt mitt tycke)

1. Marie Myryam / Frankrike - L Oiseau Et L Enfant 1977
2. Jonny Logan / Irland- Whats another year 1980
3. Dana International / Israel -Diva 1998
4. Abba/ Sverige - Waterloo 1974
5 .Brotherhood of man /  England - Save your kisses for me 1976
6. France Gall / Luxemburg -  Poupee de cire, Poupee  de son 1965
7. Sertab/Turkiet -Everything that i can 2003
8. Sandie Shaw/ England -Puppet on a string 1967
9. Andre Claveau / Frankrike - Dors, Mon Amour 1958
10. Charlotta Nilsson / Sverige - Take me to your heaven 1999

Och dom största flopparna som har vunnit är...

1. Lordi / Finland -Hard rock hallelujah 2006
2. Tanel Padar, David Benton & 2XL / Estland -Everybody 2001

Klicka på artist namnet för att få höra och se artisten igen!



-----------------------------------------------------------------------------------------------------

GRATTIS!!!!!


Ett stort grattis till syrran som fyller 9 år idag! samt till hennes barn the Twins som har kommit in på dansskolan till hösten.. Och ett stort grattis till Twins brother "W" för att nu kommer du att få ha tvn, datorn och hela huset för dig själv för nu kommer dina syrror att träna stenhårt.. jag säger bara Lets dance!!

Ett grattis även till brorsans dotter "P" som har fyllt 19 år!! - tiden går.. GRATTIS till er alla och kram från mig, Kungen och Viktoria
image353
"-Kom igen Sommarmoln har du plåtat oss nu?"

Kommentarer
Postat av: ejmis

Kul att du tittade in hos mig =)
Välkommen åter!

2008-03-01 @ 10:55:17
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Helena

Godmorgon! Hoppas att du får en bra dag!

2008-03-01 @ 11:16:24
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Louise

God morgon! :)

2008-03-01 @ 11:45:43
URL: http://www.crashbooombang.blogg.se
Postat av: Louise

svar: tack så jättemycket! :) Nejdå, absolut inte! :) Någon favorit?

2008-03-01 @ 12:22:25
URL: http://www.crashbooombang.blogg.se
Postat av: Louise

svar: tack så mycket, det värmer! :) Händer något speciellt idag? :)

2008-03-01 @ 12:58:34
URL: http://www.crashbooombang.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

grattis till din syster :D

2008-03-01 @ 13:46:28
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Maria

Hihi jag gillade bäst Björn Gustavsson i melodifestivalen, tror att han hade kunnat vinna alltihop ;)

2008-03-02 @ 09:01:16
URL: http://mariapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0