Min Lägenhet


image345
I går såg jag på fotboll på tV det vAr kuL, matcheN slUtaDe 0-0 deT vaR ArSenAl mot MilaN soM spelAde dOm visAdE deN på KanaL 6, dEt äR +4 gRader vArMt Ute, i KvÄll sKa jAg äTa chIps.oM dU viLL sE huR maN göR cHiPs KlicKa dÅ HÄR. HeJ dÅ!

Förklaring till lgh delarna

KB=Köksbord, SB= Skrivbord ( min arbetsplats), BTV=Byrå med tv, HB=Hallbyrå ( kanske för liten och opraktisk för att kallas för hallbyrå, den är låg och grön. Jag vill ha en ljus och hög hallbyrå, en IKEA Visdalen men den har dom slutat tillverka tyvärr), BK=badkar (badar minst 3 gånger i veckan,UNDERBART! ), BH= bokhylla (kanske Sveriges fulaste, inköpt på Västerås svar på Återbruket), B= stor praktisk IKEA byrå ur Magiker serien,den är bra! C= tävlingscykel , Nishiki Finnisher, (köpte den i fjol för 9000 kronor men cyklade bara 5 gånger, den sista gången med Västerås CK, då höll jag på att dö av utmattning och tappade gnistan för cykling, men snart börjar den nya säsongen jipppiee), S= Soffa ( samma som mamma o pappa köpte 1978, ojjj  30 år gammal), BO=bord ( samma årtal som soffan), TV= Tv panasonic ej platt tv tyvärr, inspelningsbar DVD (bästa som finns) dekoder med stadsnätets utbud  samt canal + utbudet ( cant live whitout it) och sist men inte minst bland TV delen surround system ( ger min tv ett liv, super!! ), UM= utemöbler, P(svårt att upptäcka P, men det är på BA (balkong delen) och P= pappersinsamling

Ciao ciaoo och trevlig helg på er alla och missa inte att lyssna ,eller se på Luleå Hockeys fortsatta öde i morgon Lördag, det kan bli Luleå mot Kieksiäisvaara ( by utanför Pajala) inom kort om det fortsätter så här..

Och till mina Tyska blogg tittare säger jag Auf Wiedersehn!

image347

Lyssna till Tornedalstango tryck på START, lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0