April kvällar i norr : Snart skulle sommaren komma

image412
Och då skulle aldrig solen gå ned, vintern var över den var död.
Då sommaren kom brukade dom äldre säga att " nu kommer skönheten till byn"

image413
Vi skulle alla träffas i byastugan och äta köttsoppa, dricka kaffe och äta tårta, spela bingo
och se kvällen förvandlas till en ljus sommarnatt.

image414
Ungdomarna skulle söka sig till bäckar för att fiska, och inga tider att passa skulle existera
Men det var lätt för dragen att fastna i stenarna i bäcken.
Nej det var inte farligt att vara vid bäcken.

image415
Om 2 månader skulle båten vara  i sjön, igår hade Lennart  sett en älg  strax utanför byn.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, jag vet att den andra toppen/klänningen var snyggare :-) Men de två sista upptäckte jag först när jag kom hem - och kollade på deras webbsida. Typiskt. Alltså får jag gå dit igen och ekipera mig :-) De har säkert kläder för norrländska män också - d.v.s. om de gillar att gå runt i tajta toppar och klänningar :-)) Ha en trevlig dag!

2008-04-10 @ 14:57:06
URL: http://suntliv2.blogg.se
Postat av: maria

Hej!
Ja, det är otroligt att all denna snö snart kommer att försvinna... måntro det bli översvämning...
Omväxlande/roliga/givande länkar!
Kram från M o A

2008-04-11 @ 18:00:26
Postat av: Sommarmoln

Ja jag hör att ni har en hel del snö kvar!
Här börjar det att grönska,men på morgnarna är det fortfarande lite kallt -2 i morse kl 7.
Var tvungen att stiga upp den tiden för att jag skulle och besikta bilen ( alltid lika nervöst att göra det), nu ska jag snart och klippa mig ( alltid lika nervöst att göra det oxå) så idag är det en jobbbig dag:) .
Ha det bra!
Kram Ola

2008-04-15 @ 11:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0