Nöjesmoln.se kommenterar listan med bloggmaster.

Nöjesmoln.se sammanfattar nöjeslista


Listan är nu sammanställd och presenterad, vad ville du visa med den?

Ville påminna mig själv och andra om all BRA musik som finns/ och har funnits samt berätta att det finns en historia bakom allt.

Var det svårt att göra denna sammanställning?

Ja betydligt mer jobb ligger bakom denna lista än vad man tror, det har varit mycket " research", dvs försöka komma ihåg alla dessa artister som finns och har funnits, och framförallt vilka av dessa som har gett det största intrycket på mig och givetvis på många andra.

Sen steg 2 i det hela har varit att ge en personlig kommentar till varför jag har valt denna låt, steg 3 har varit att hitta låten och steg 4 har varit att bidra med en passande bild, så det är absolut inget hastverk bakom det hela.

Vilka reaktioner har du fått från "bloggvärlden"?


Tanken har aldrig varit att få reaktioner utan det har helt och hållet varit ett nöje från min sida att minnas en tid som gått och höra på artister som har betytt en hel del, men det jag har sett är att antal besökande har stigt  mycket  på min blogg- sida så det måste jag se som ett  bra betyg.

Vilken av dessa artister lyssnar du mest på just nu?

Just nu är det mest Steely Dan som gäller, varje kväll så brukar jag gå en slinga här i stan på ca 45 minuter och då lyssnar jag en hel del på denna grupp.

Har köpt en ny mobil telefon med kamera och musik funktion så den kommer väl till pass på dessa promenader

Vad är ditt kommande projekt med bloggen?

Kommande projekt kommer att vara mer samhällsdebatt, finns för lite med detta inom blogg världen sen så kommer jag  att försöka ha med mig kameran mer med mig dit jag går för att på så vis  berätta mer med ord och bild personliga reflektioner kring det som händer.

Men dessa bilder kommer inte att visa vilka gardiner, vilka burkar jag har hemma elller hur mitt nya inköp från Ikea ser ut, det lovar jag, utan det kommer vara mer "undercover"

Vad ska du göra nu?

Har just sett Derby vinna över Newcastle med 1-0 i den Engelska Premiere Leauge, för övrigt Derbys första seger i den högsta ligan sedan 2002.

Snart så blir det Godnatt kl är 23.40 och i morgon väntar en ny dag på jobbet + att jag ska se Svenska damerna vinna över Korea med minst 3 mål så att vi går vidare i VM

Sen så vill jag avslutningsvis tacka alla besökande på min sida och jag hoppas att ni fortsätter att titta in. och jag önskar er alla en trevlig höst, bara för att det är höst samt vinter så finns det ett hopp! Ha det bra!

Bloggmaster Ola Berättat för Nöjesmoln. Se 

image70

Listan presenteras

Kommentarer
Postat av: F

Oj, vilken smarrig tårta! Har du gjort den själv?
Det var jättekul att läsa listan. En del låtar hade jag glömt bort, så det var kul att bli påmind.

2007-09-18 @ 17:30:56
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Ola

Tack tack:) Ja tårtan var supergod! kanske mycket pga att jag inte har gjort den själv:)
Kul att du gillade listan !
Hälsn Ola

2007-09-18 @ 18:06:13
Postat av: Maria N

Hjälp va kul att läsa din blogg!! Det verkar vara ett media som passar dig som handen i handsken! Du är ju superbra på detta med att skriva roligt, kåserande, oväntat, ta fram gamla saker som man glömt för länge sedan, fixa kort och dona... jag saknar ord!!
Jag hade ingen aning om att du kunde så mycket om musik, namn på grupper, skivor etc!! Jag kände bara igen Elvis...tror jag..
Jag ska nu lägga till din blogg till mina Favoriter, så jag lär väl titta in till dig då och då. Sköt om dig och Go natt!
//Maria

2007-09-18 @ 20:46:22
Postat av: Ola

Tackar tackar Maria för dom värmande orden!
Trevligt att du gillade bloggen! Då ni kommer hit så bjuder jag på tårta, den var super super
god:)
Ha det bra !! Vi ses! Hälsn Ola

2007-09-18 @ 21:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0