Poker 1977-2007

image111

I had 3 Ess on my hand  and 2 ladies at my side, i knew i should win, outside it was raining but i didnt cared.
 ( 1977)


image112

We used to play card at my work, nothing could stop us, the winter was over , the spring had arrived and we had bought new sun glasses. (2001)


image113

My friend understood that the game was over, i had a cool smile on my lips. ( 2005)


image114

My Aunt and Uncle was suprised that i was a Poker star, i had almost lived  1 year in Västerås but  this evening  was the first time we played Poker. ( This evening).

Kommentarer
Postat av: Maria

Coola släktingar!
I fredags när vi var till Björn, spelade vi "plump" efter bastun, det var kul. Björn vann...
Hälsn
Maria

2007-10-17 @ 21:07:26
Postat av: Thomas

Tre decenniers kortspelande dokumenterat i bild med dina värsta motståndare, under alla dessa år, eller? Kanske kan vara något att spinna vidare på sommarmoln.blogg.se ex...

Olas favoritspel: 1 Bjudmanswhist 2 Bismarck 3 ingenting 4 Plump,Chicago och Hjärter sju.

Kom och hälsa på så lovar jag att du får välja spel :-).

Hälsningar Kortspelshajarna. Axa saknar dig, not...

2007-10-18 @ 18:28:25
Postat av: Ola

Tjenniss Tomas, L och Axa!

Det låter bra! Och ni hade rangordnat kortspelen i exakt riktig ordning:)
Jag måste få bukt med min svaghet som kortspelare först innan jag kommer upp, och det är att bättre behärska "hjärter sju" spelet, där har jag en otrolig dålig statistik ( till skillnad från dom andra spelen där det är tvärtom)..
Sen så får jag ta med godis till Axa, samt ett foto av mig som hon får ha vid matskålarna :)!
Trevlig helg!
Hälsn Bloggmaster

2007-10-19 @ 06:54:40
Postat av: Bloggmaster

Hej Maria!

JA plump är ett otroligt trevligt spel, det blir alltid att man tar mer eller mindre stick än vad man har beräknat.
Många brukar dock fega och ofta bara säga 0,0 och åter 0 och på så vis krypa in i det sista, tror att det kan vara så i Björns fall:)
Om jag ska vara ärlig brukar jag själv köra denna taktik.
Skulle vara härligt att någon gång ta alla 10 sticken vid 10, 7 har jag en gång i tiden lyckats med då 7 kort var utdelade och därigenom lyckades jag knipa hela 70 poäng och matchen var över!!
Ha det bra !!
Trevlig helg!
Hälsn Bloggmaster

2007-10-19 @ 06:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0