Krismöte bland tomtarna


image291

Snögubben tyckte vi skulle ha is i magen, kylan och snön kommer snart, "se bara på hur dom har det nere i Värmland -15 brrrr grader".

Jultomtarna tyckte inte att de var något att skämta om, "det kommer att bli ett elände att dra kälkarna däruppe i år.." 
För lill-tomten var det första säsongen som han deltog " vi måste göra ALLT för att fixa detta, jag ringer till kung Bore" Själv sa jag till dom att detta är något som ni får fixa, efter det drack jag ett glas oboy och gick ut i den vackra  december dagen.

image292

Ute var det ett lugn, där Kung Bore hade sprayat vinter snö på grenar och ängar


                                       


Jag passerade en båt som förgäves väntade på att åter få komma ned i det kommande varma försommar vattnet..

Och jag såg ett hus där träden utanför väntade på att åter få börja växa..

Då jag passerade huset funderade jag på hur det skulle vara att sitta därinne och dricka oboy och se den frostbitna ängen, samt  se vintern förvandlas till vår.

Jag vandrade åter hemåt för att dricka varm glögg med tomtarna och spela lite spel.
En Alladin ask väntade visst oxå där hemma.

God Jul!
                                                

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

God jul å tack för julkortet!!
Alla hälsar!
Kram!!

2007-12-23 @ 18:47:16
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: micha på väg från droger och kriminalitet

nu ska jag börja blogga i gen hoppas du får en riktit bra jul....
tack för dinna komentarer i bloggen hittils :)

mvh

michel

2007-12-24 @ 12:03:52
URL: http://www.michellobban.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0