Bloggmaster is here!

image26

Lugna harmoniska Sunny Beach, Bulgarien 2005, nymålat och fint.
Och BTW Välommen till Sommarmoln.Se Sveriges minst lästa blogg, men den mest intressanta.

Sommarmoln.se träffar Ola

Du har bott nu i snart i 1 år i Västerås, vad fick dig att flytta hit.?

Jag är född här i stan, bodde mina 7 första år här och jag kände att jag ville se ngt nytt.   

Vad sysslar du med i stan
?

Har mitt jobb där jag sitter hemma och jobbar, sen så har jag dels skaffat träningskort på Nautilus där jag tränar simning, spinning, lätt styrketräning samt löpning på löp-band ca 3-4 ggr i veckan, sen så har jag även skaffat 2 cyklar som jag dock inte har hunnit (orkat) använda speciellt mycket än.

Så mycket av din tid här går åt till att jobba samt träna?

Nej inte bara det absolut inte, jag som alla andra måste även laga mat, handla, diska, tvätta bilen etc. Sen så tar även TVn samt datorn sin tid som den gör för andra människor nuförtiden.Förutom det så har jag div. Släktingar som bor i staden som t.ex. Faster, farbror och div. kusiner.

Du har kommit ut med en blogg som heter sommarmoln.blogg.se, vad var det som fick dig att göra det?

Det började med att jag läste min systers blogg och tyckte att den var fantastiskt rolig och intressant, och då hon besökte mig i augusti med sin familj så visade hon mig grunderna i hur man gör och på den vägen är det.

Sommarmoln, varför valde du just det namnet?

Ja, ha ha frågan har jag fått förr, tycker helt enkelt att "sommarmoln" är ett av dom vackraste namn som finns, ett sommarmoln byter dessutom skepnad från dag till dag precis som min blogg är tänkt att göra, sen så kan ett sommarmoln vara ett "explosivt åskmoln" eller bara ett vackert " första dagen på semestern moln"  

Vad är målet med din blogg?

 Målet är väl det roliga att skriva, jag har alltid gillat att skriva, dagbok tex., jag ser bloggen som en "levande hemsida". Sen så är det trevligt att få fram ett budskap eller att skildra saker som sker och har skett. Sen ett annat mål jag har är att ligga på minst 50 besökande per dag. 

Vad är det svåra med att skriva?
        Det svåra är balansgången då man går på djupet, att inte gå för djupt så attdet blir FÖR personligt, eller att folk tar illa vid sig, ett ord är som en pil som är skjuten det går inte att ta tillbaka.  

Vad kommer vi att få se i din blogg i framtiden?

Det jag inte kommer att skildra är heminredning det gör så många andra bättre, men saker jag skulle vilja skildra är "varför min granne alltid är ute och promenerar" det är någonting jag har funderat på länge, eller "vad antecknar mannen på Nautilus hela tiden", varje gång jag är där står han böjd över en bok och skriver skriver, och åter skriver utan att säga någonting 

Hur länge kommer vi få se dig i bloggvärlden samt i staden Västerås?

 
Då det gäller min "vistelse" i Västerås så ser jag det mer som en hamn på en seglats som jag besöker, jag har legat vid denna hamn snart 1 år och har trivts bra, men snart känns det som att det är dags att dra vidare, skulle kunna tänka mig att hyra ett hus i Pajala och blicka ut över myren och se sommaren förvandlas till höst, eller varför inte prova på att jobba utomlands ett tag, det är såna saker som är möjliga nu då man inte har barn eller hus. Då det gäller bloggen så får vi se, det är väl som en dagstidning tror jag, utan läsare så läggs tidningen ned. Även BRA tidningar har mött detta öde som t.ex. Fotbollstidningen Buster. 

Bloggmaster Ola Berättat för Sommarmoln. Se
 

Kommentarer
Postat av: Jens Edin

Tjena Ola! Jens Edin här, hur är läget??
Här är allt bra, jobbar och står i.
Lillan växer och har hunnit bli 7 månader.
Du kan se bilder på henne på adresen jag uppgav.

Ha det bra så hörs vi

Peace out
//Jens

2007-11-08 @ 14:37:24
URL: http://www.picasaweb.google.se/JensSaraSaga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0